Časté problémy začínajících běžců

  1. Bolavé svaly

Je možné, že následující den po náročném tréninku vás budou bolet některé svaly, nejčastěji na nohou. Je to normální, obzvláště v prvních několika týdnech, kdy si člověk na běh teprve zvyká. Mohou se objevit podobné nepříjemnsti, proto je dobré jim předcházet a to hlavně intenzivním strečinkem před a po tréninku. Co rozhodně nedoporučuji, je jít si hned po větším výkonu sednout k televizi, ale ještě chvilku se nějakým způsobem hýbat.

 

 

  1. Slabý dech

Začínající běžci se při běhu rychle zadýchají. Běh je pohyb, kde musí fungovat celé tělo a tudíž i plíce. Kyslík potřebujeme dodávat do svalů ve větším množství, a proto se dechová frekvence dokáže zvýšit až o 300%. S dechem se musíme naučit pracovat. Je důležité udržovat si pravidelnost a rytmus dýchání, jen trochu rychleji. Nekontrolovanost a lapání po dechu nám k efektivnímu běhu moc nepomůže.

 

 

  1. Koordinace těla

Je důležité mít při běhu správný postoj. Rovné držení hlavy bez žádného zbytečného kývání ze strany na stranu (ke kterému občas podvědomě vedou vlasy stažené do vysokého culíku). Paže by měly vykonávat pohyb po lehce zaoblené ose dopředu a dozadu ve vzájemném rytmu s nohama. Vše by mělo být naprosto přirozené.

 

 

  1. Příliš velká únava

Jste unavení z práce a nemyslíte už na nic jiného než na to, jak si sednete k televizi nebo si napustíte horkou vanu, ale co běh? Zkuste běhat alespoň třikrát týdně. Čím více dní v týdnu budete běhat, tím rychleji se budete zlepšovat. Jestliže chodíte do práce, vracíte se domů až na večer a jste pak moc unavení, zkuste běhat ráno. Ranní běh je ideální začátek dne a hezky vás to nakopne. Do práce pak s pocitem, že máte pro dnešek splněno.

 

 

  1. Odměny

Člověk by se měl za vykonanou práci také odměnit, aby ho to více motivovalo a bavilo. Nemyslím tím, že doběhnete k nejbližší cukrárně a dáte si tam pořádně do nosu. Můžete si koupit třeba nové boty na běh nebo oblečení. Zkrátka něco, co vám bude sloužit k dalším pokrokům. Jestliže jste začali běhat, proto abyste zhubli, je důležité si dávat pozor i na to, co jíte. Doporučuji jíst hlavně zdravě, pravidelně a po menších dávkách.

– pár snadných receptů a typů na zdravou snídani najdete i na mých stránkách

 

 

Děkuji za návštěvu mého blogu a těšte se na další článek!:)